domenica 24 aprile 2005

Self-publishing

"For as little as $459, iUniverse will turn a manuscript into a paperback with a custom cover design, provide an International Standard Book Number [...] and make it available at Amazon.com, barnesandnoble.com and other online retailers".

Le trasformazioni nella struttura dei costi stanno trasformando l'industria del libro, e forse anche le percezioni:


"Print-on-demand companies are successfully positioning themselves as respectable alternatives to mainstream publishing and erasing the stigma of the old-fashioned vanity press"


Certificare la qualità rimane un problema:


"iUniverse's ''Star'' program will select two or three books a month that have passed an internal editorial review and sold more than 500 copies apiece".


How to Be Your Own Publisher, Sarah Glazer, The New York Times, 24 aprile 2005.

1 commento:

  1. utente anonimo27 aprile 2005 18:57

    Per l'Italia ti segnalo Lampi di stampa http://www.lampidistampa.it/ che oltre a dare la possibilità di stampare il proprio libro ha anche e soprattutto l'importante ruolo di contribuire a diffondere libri che non troverebbero spazio nel mercato tradizionale*

    RispondiElimina